@dVie Training

Herken je dat ook, dat je jezelf wegcijfert en je meer in dienst staat van de ander? 
Dat je regelmatig over je grens heen gaat en niet goed voor jezelf zorgt? 
Dat je niet achter het stuur zit van je eigen bus, maar dat een ander deze bestuurt?

 

Wij mensen proberen positief te denken en duwen negatieve gedachten vaak weg. Uit ervaring blijkt dit niet de meeste handige benadering te zijn om een blijvende verandering te bewerkstelligen. De figuurlijke bal onder water houden kost niet alleen heel veel kracht, maar belangrijker nog, het belemmert je om beide handen vrij te hebben om dát te doen wat jij zou willen doen.

Hoe bijzonder zou het zijn als je weer in balans komt, dát doet wat goed voor jou is, te ontdekken wie je echt bent en te ervaren dat je dan:

  • gemakkelijker keuzes maakt,
  • grenzen kunt aangeven,
  • zelf richting geeft aan je leven,
  • in balans bent,
  • rust ervaart,
  • vrijheid voelt,
  • authentiek mag zijn,
  • liefde kunt ervaren en geven,
  • in je kracht kunt staan.

Training: Levens-KR8T

Ik ben ervan overtuigt dat iedereen die in zijn eigen kracht staat en een leven leidt wat bij hem past en even vol levens-kr8t.  

Sta jij al vol in jouw eigen kracht?

Ik heb zelf lang niet in mijn eigen kracht gestaan en zie dat veel mensen ook niet volledig in hun eigen kracht staan of zich zelfs helemaal verschuilen achter anderen.

Ik heb ontdekt hoe bijzonder het is als je wel in je kracht staat.

Ik wil je laten ontdekken, dat je met gebruik van je innerlijke kracht in staat bent om je blokkades te overwinnen.

Ik leer je om te luisteren naar je intuïtie en de confrontatie met je blokkades aan te gaan, zodat je steeds gemakkelijker keuzes maakt die goed voor jou zijn, dat je vertrouwt op je innerlijke ik en je eigen wijsheid.

Met behulp van het LEVENS-KR8T programma leer je op je eigen kracht te vertrouwen.

Training: Waarom doe ik wat ik doe? 

In deze training kijken we naar hoe informatie je brein binnen komt. Hoe zetten deze prikkels je gedachtegang in werking? Welke indrukken laat 
je weg en op welke reageer je juist? Waar komt deze reactie vandaan? Hoe reageer je zelf en hoe reageren mensen op jouw reactie?
Dit noemen we communicatie. Is dit dan een communicatietraining? Nee! : het gaat veel verder dan het alleen aanleren van technieken. In deze training onderzoeken we meer de vraag: Waar komt het vandaan dat ik op deze manier doe wat ik doe? 

 

Als je namelijk in beeld krijgt wat je doet op bepaalde (moeilijke) momenten kun je er ook voor kiezen om er iets aan te veranderen. Door een verandering in te zetten kun je gaan ontdekken waar je innerlijke kracht zit en hoe je deze te allen tijde kunt inzetten. 

 

Tijdens deze training gaan we als groep aan de slag in vier dagdelen van drie uur en krijg je halverwege een persoonlijke coachingssessie van anderhalf uur om goed tot de kern van je kracht te komen. De groepsgrootte is maximaal 8 personen. 

 

Wat doe ik?                                        groep /1 dagdeel / 3 uur

Wat is mijn doel?                               groep /1 dagdeel / 3 uur

Wat is de kern van mijn kracht?     individueel op afspraak / 1,5 uur 

Wie ben IK?                                        groep/ 1 dagdeel / 3 uur

Wat is de volgende stap?                groep /1 dagdeel / 3 uur

 

Training voor praktijkopleiders (PO)

dit is een communicatietraining. In deze training leert de PO zich bewust te zijn van zijn stijl van communiceren, zijn gesprekstechnieken af te stemmen op de leerling en hem/haar weten te motiveren en een beeld hebben van de schoolopleiding vs. werk. 

Om te zorgen voor een borging in het werk, wordt de training verdeeld over een aantal weken. Op deze manier kan de PO het geleerde gaan toepassen op de werkvloer en in de opvolgende module hierop reflecteren.

 

Dagdeel 1:  Opleiding en overdrachtsdocument                                                 duur 3 uur

Er wordt gestart met het model van onbewust onbekwaam naar onbewust bekwaam. De PO wordt bewust gemaakt van de ontwikkelingsfases van de leerlingen gekoppeld aan de ontwikkeling van het puberbrein en de generatie Z.                                                         

Uitleg van de opleidingsstructuur en de rol van de PO, gekoppeld aan de uitleg van het overdrachtsdocument.

Boekje met korte uitleg opleiding, schoolroute, bijzonderheden van de leerling, ruimte voor werkzaamheden, ontwikkeling en groei te noteren met als doel dat bij wisseling van project, de andere PO weet wat de stand van zaken is van de leerling.

 

Dagdeel 2: Communicatie                                                                                               duur 3 uur

Uitleg van het Communicatiemodel; ‘waarom doen mensen wat ze doen?’, gekoppeld aan de communicatietechnieken LSD, NIVEA, vraagtechnieken, instructie geven en reflecteren.

 

Dagdeel 3: Motiveren & Feedback geven                                                                  duur 3 uur

Motiveren is de drijfveer om in beweging te komen. De PO krijgt inzicht in de menselijke drijfveren en hoe hij/zij hier invloed op kan uitoefenen bij de leerling.

Bewust maken van de kracht van en oefenen in het geven van feedback en complimenten.